Retourneren of ruilen van je bestelling
Ben je niet tevreden met het bestelde artikel? Heb je het verkeerde artikel besteld? Of wil je om een andere reden toch van de koop afzien? Dan kun je de producten ruilen of retourneren binnen 14 dagen vanaf de dag waarop je deze hebt ontvangen. Je bent op tijd als je de goederen verstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
- Om voor een volledige vergoeding in aanmerking te komen dienen producten compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking te zitten. Bekijk het product gerust zoals je in een winkel zou doen.
Bijvoorbeeld: haal het whiteboard uit de doos en bekijk het van alle kanten, maar ga het niet aan de muur hangen en erop schrijven. - Producten welke lichte gebruikersschade hebben of niet meer compleet zijn, mag je binnen de gestelde termijn van 14 dagen retourneren. Wij vergoeden slechts een gedeelte van het aankoopbedrag. Het te crediteren bedrag wordt per individueel geval bepaald.
- Producten die onherstelbare schade hebben (zoals een verkeerd gedemonteerde bureaustoel, ernstige beschadigingen etc.) kunnen wij niet opnieuw verkopen. Je ontvangt geen of geen volledige vergoeding. De exacte vergoeding wordt per individueel geval bekeken.
- Producten welke speciaal voor jou op maat gemaakt of geproduceerd worden, zijn uitgesloten van retourneren of ruilen.
- De verzend-/transportkosten voor het retourneren van producten zijn voor rekening van de koper.
Hoe zend ik mijn bestelling retour?
- Verpak het artikel op dezelfde manier als dat je het van ons hebt ontvangen.
- Download het retourformulier, print dit uit en vul dit in. Klik hier om te downloaden.
- Verpak alles zorgvuldig in een doos en voeg het ingevulde retourformulier bij. Dit mag de doos zijn waarin de bestelling geleverd is.
- Stuur de retourzending naar onderstaand adres:
Habraken 2327
5507 TK Veldhoven
Nederland
Gaat het om grote artikelen die niet met reguliere pakketservices mee kunnen, dan kan er in overleg met ons een ophaalopdracht ingepland worden. De kosten voor een ophaalopdracht zijn voor rekening van de koper.
Wij verwerken de retourzending als volgt
De afhandeling van je retourzending kan tot 2 weken in beslag nemen. Kies je voor restitutie van het aankoopbedrag, dan wordt dit binnen 2 weken na ontvangst van de retour teruggestort via dezelfde methode als waarmee je de bestelling betaald hebt.
Mocht je een artikel willen ruilen voor een ander artikel, dan kun je dit aangeven op het retourformulier. Indien je spoedig een vervangend artikel wenst te ontvangen, adviseren wij om een nieuwe bestelling te plaatsen en de oorspronkelijke bestelling te retourneren in plaats van ruilen. De nieuwe bestelling zal direct worden verwerkt. Hierdoor versnel je het proces.
Verpak de retourzending zorgvuldig
Let er op dat je de retourzending goed verpakt en maak indien nodig gebruik van papier of plastic om afzonderlijke onderdelen te beschermen. Daarmee voorkom je dat het product beschadigingen oploopt tijdens het transport. Als de retourzending beschadigd bij ons aankomt wegens onzorgvuldig verpakken, zijn wij genoodzaakt om (een deel van) het te crediteren bedrag in te houden.
Bewaar het verzendbewijs goed
Wanneer je een bestelling retour stuurt, let er dan op dat je een verzendbewijs met trackingnummer ontvangt bij het pakketpunt. Met het trackingnummer kun je controleren of het pakket bij ons is afgeleverd. Tevens dient dit bewijs ter garantie, mocht het pakket onverhoopt kwijt raken. Bewaar het verzendbewijs goed totdat de retourzending volledig is afgehandeld.
Let op!
Wil je een bureaustoel retourneren? Dan is het van belang om deze op de juiste manier te demonteren. In onderstaande video wordt het demonteren stap voor stap uitgelegd. Bij onjuist demonteren wordt de stoel onbruikbaar en zijn wij genoodzaakt om de kosten hiervan in mindering te brengen op het te crediteren bedrag.
Let op! Bij sommige bureaustoelen zit het het kantelmechanisme al standaard onder de zitting gemonteerd. Het kantelmechanisme hoeft in dit geval niet te worden verwijderd van de zitting om in de doos te passen.